Koulutuksessa opit
- tekemään järjestelmällistä markkinointia
- hyödyntämään erilaisia sähköisen markkinoinnin työkaluja
- hankkimaan lisää asiakkaita verkon kautta
Koulutuksen sisältö
- 10 webinaaria ilta- tai päiväaikaan. Näin mahdollisimman moni pääsee osallistumaan live-opetukseen.
- Henkilökohtaista valmennusta ja neuvontaa.
- Omatoimista työskentelyä.
Webinaarit toteutetaan helppokäyttöisellä GoToMeeting-ohjelmalla. Käyttö ei vaadi erillisiä asennuksia, klikkaamalla linkkiä pääset mukaan. Tarvitset läppärin, tietokoneen tai puhelimen, verkkoyhteyden ja kuulokkeet, joissa on mikrofoni.
Webinaarien teemat ja sisällöt
Web 1: Digimarkkinoinnin lähtökohdat
Miksi nykyaikainen markkinointi palvelee eikä tyrkytä? Millainen asenne on välttämätön, jotta voidaan tehdä tehokasta markkinointia?
Web 2: Markkinoinnin peruspilarit
Kun markkinoinnin perustukset ovat kunnossa, digitaalisen markkinoinnin toimenpiteet onnistuvat. Koulutuksessa käydään läpi markkinoinnin tavoitteet, kohderyhmien määrittely, kilpailijoiden analysointi sekä erottelevan, asiakaskeskeisen lupauksen luominen.
Web 3: Verkkosivusto
Yrityksen tärkein markkinoinnin työkalu on oma verkkosivusto.
Tutustumme tehokkaan verkkosivuston toteutukseen (avainsanat, rakenne, sisällölliset elementit, hakukoneoptimointi, julkaisualustat).
Web 4: Verkkosivusto jatkuu + sähköpostimarkkinointi
Puolet webinaarista jatkamme verkkosivustoon tutustumista.
Toisella puoliskolla tutustumme sähköpostimarkkinointiin, joka oikein toteutettuna on yksi tehokkaimmista markkinoinnin keinoista. Opit miten tehdään tehokasta sähköpostimarkkinointia ja minkälaisia järjestelmiä on käytössä.
Web 5 ja 6: Sosiaalisen median kanavat
Tutustutaan tavallisimpiin some-kanaviin (Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, YouTube) ja oman kohderyhmän tavoittamiseen ja markkinoinnin tekemiseen niissä.
Web 7: Myyminen verkossa
Digitaalinen myynti mahdollistaa asiakkaiden tapaamisen siellä missä he ovat, eli verkossa. Monet eivät edes halua olla yhteydessä perinteisten myyjien kanssa. Tutustumme eri kanavien asiakasvirtoihin, miten dataa kerätään ja yhdistetään, miten priorisoidaan kohderyhmiä ja millaisia toimenpiteitä kohdistetaan potentiaalisimmille asiakkaille.
Web 8: Markkinoinnin lainsäädäntö
Tutustumme GDPR-asetukseen, tietosuojaselosteen, kuluttajaviraston ohjeisiin sekä siihen miten käyttö- ja tekijänoikeudet tulee huomioida ja miten kerrotaan evästeistä.
Web 9: Markkinoinnin ja myynnin budjetointi
Markkinointiin vaaditaan investointeja, mutta mikä on sopiva taso? Mitä eri toimenpiteet ja kanavien käyttö maksavat.
Web 10: Seuranta ja sisällöntuotannon työkalutKerrataan mitä on opittu, ja mietitään millä työkaluilla voidaan seurata markkinoinnin tehoa. Tutustutaan myös erilaisiin sisällöntuotannon työkaluihin kuten kuvapankit, Canva, vuosikellot ja sisältökalenteri.
Koulutukset kevät 2024 ja hakeminen
Koulutusaika 13.2.-14.3.2024. Haku päättyy 28.1. Koulutustunnus 717250.