Koulutuksessa opit
Tässä koulutuksessa opit hallitsemaan sinulle uusia sosiaalisen median kanavia ja digitaalisen markkinoinnin työkaluja. Tavoitteena on, että et enää jätä tehokkaita kanavia tai työkaluja käyttämättä, koska sinulla ei ole aikaa niiden opettelemiseen ja saat tarvitsemasi markkinointityökalut tehokkaaseen käyttöön.
Koulutuksen toteutus
- Koulutus toteutetaan kokonaan verkossa ja se sisältää:
- 10 webinaaria päivä- ja/tai ilta-aikaan. Näin mahdollisimman moni pääsee osallistumaan online-webeihin. Kaikissa webinaareissa on alustus ja workshop osuus. Alustuksen aikana käydään lyhyesti läpi (1 tunti) kyseisen aiheen tärkeimmät asiat, jonka jälkeen yhdessä harjoitellaan asioiden tekemistä workshopmaisesti (2 tuntia).
- Henkilökohtaista valmennusta ja neuvontaa.
- Omatoimista työskentelyä.
Webinaarien & workshoppien teemat
Web 1 ja 2: Markkinoinnin peruspilarit
Alustus: Markkinoinnin peruspilarit: Kohderyhmä, tavoitteet, kilpailijat, kilpailuedun määrittely sekä yrityksen/palvelun/tuotteen viesti.
Workshop-tehtävät: Kilpailija-analyysi (kolme pääkilpailijaa) ja kilpailuedun määrittely. Erottelevan, hyötykeskeisen yrityksen/palvelun/tuotteen viestin luominen.
Web 3: Verkkosivusto
Alustus: Verkkosivuston rakentamisen tärkeimmät asiat: Avainsanat ja hakukoneoptimointi.
Workshop: Osallistuja suunnittelee oman verkkosivustonsa avainsanat ja sen, miten hakukoneoptimointi huomioidaan verkkosivustolla.
Web 4: Verkkosivusto
Alustus: Verkkosivuston rakenne, etusivu ja palveluiden/tuotteiden ryhmittely kohderyhmälähtöisesti.
Workshop: Osallistuja suunnittelee oman verkkosivustonsa rakenteen ja palveluiden/tuotteiden ryhmittelyn.
Web 5: Sähköpostimarkkinointi
Alustus: Sähköpostimarkkinoinnin perusteiden kertaus.
Workshop: Maksuttoman sähköpostimarkkinointitilin avaaminen. Käytännön ja toimintojen harjoittelu (viestien luominen, rekistereiden lisääminen, lähettäminen, seuranta).
Web 6: Sosiaalisessa mediassa toimiminen
Alustus: Eri sosiaalisten medioiden profiilien ominaispiirteet.
Workshop: Päivitetään omat profiilit. Tutustutaan toisten profiileihin, otetaan oman alan mielenkiintoiset profiilit seurantaan, samalla verkostoitumisharjoitus. Postauksen tekeminen ja kommentointi.
Web 7: Sisällöntuottaminen digitaaliseen mediaan
Alustus: Tekoälyn hyödyntäminen sisällön tuotannossa eri formaatteihin. Blogit, podcastit, videot, some, Canva, kuvapankit.
Workshop: Tekoälyn avulla luodaan sisältösuunnitelma valittuun formaattiin.
Web 8: Myyminen ja budjetointi
Alustus: Markkinointi osana liiketoiminnan kokonaissuunnittelua.
Workshop: Osallistuja tekee kassavirtalaskelman.
Web 9: Markkinoinnin lainsäädäntö
Alustus: Markkinointilainsäädännön tärkeimmät aiheet.
Workshop: Tehdään tai päivitetään yrityksen tietosuojaseloste.
10. Seurannan ja sisällöntuotannon työkalut
Alustus: Yhteenveto tärkeimmistä työkaluista (Google Analytics, vuosikello ja sisältökalenteri).
Workshop: Analyticsin yhdistäminen omaan verkkosivustoon, luodaan oma sisältökalenteri.
Hakeminen ja koulutukset syksy 2024
Koulutusaika 12.11.-12.12.2024. Haku päättyy 27.10.2024. Koulutustunnus 721303.