Pohjois-Karjalan ilmaisella Digimarkkinoinnin jatkokurssilla opit hyödyntämään digitaalisen markkinoinnin työkaluja tehokkaasti

Opi löytämään lisää asiakkaita verkosta

Olet ehkä jo toteuttanut erilaisia digimarkkinoinnin toimenpiteitä, mutta koet tarvitsevasi lisää tietoa ja haluat harjoitella eri kanavien ja alustojen toimintaa. Käytät ehkä markkinointiin jotakin some-kanavaa ja yritykselläsi on verkkosivusto, mutta olet huomannut, että ne eivät toimi riittävän tehokkaasti.

Koulutus on tarkoitettu mikroyrittäjille, joilla on jo hieman kokemusta markkinoinnista ja erityisesti digimarkkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta. Olet ehkäpä jo nyt aktiivinen somessa ja / tai haluat hyödyntää / kehittää digiä osana omaa oman yrityksesi markkinointia. Jos koet olevasi aloittelija, suosittelemme, että osallistut ensin digimarkkinoinnoin peruskoulutukseen.

Koulutus on tarkoitettu Pohjois-Karjalassa asuville mikroyrittäjille tai yritystoimintaa suunnitteleville henkilöille.

Koulutuksessa opit

Tässä koulutuksessa opit hallitsemaan sinulle uusia sosiaalisen median kanavia ja digitaalisen markkinoinnin työkaluja. Tavoitteena on, että et enää jätä tehokkaita kanavia tai työkaluja käyttämättä, koska sinulla ei ole aikaa niiden opettelemiseen ja saat tarvitsemasi markkinointityökalut tehokkaaseen käyttöön.

Koulutuksen toteutus

  • Koulutus toteutetaan kokonaan verkossa ja se sisältää:
  • 10 webinaaria päivä- ja/tai ilta-aikaan. Näin mahdollisimman moni pääsee osallistumaan online-webeihin. Kaikissa webinaareissa on alustus ja workshop osuus. Alustuksen aikana käydään lyhyesti läpi kyseisen aiheen tärkeimmät asiat, jonka jälkeen yhdessä harjoitellaan asioiden tekemistä workshopmaisesti.
  • Henkilökohtaista valmennusta ja neuvontaa.
  • Omatoimista työskentelyä.

Webinaarien teemat ja sisällöt

Web 1 ja 2: Markkinoinnin peruspilarit
Alustus: Markkinoinnin peruspilarit: Kohderyhmä, tavoitteet, kilpailijat, kilpailuedun määrittely sekä yrityksen/palvelun/tuotteen viesti.

Workshop-tehtävät: Kilpailija-analyysi (kolme pääkilpailijaa) ja kilpailuedun määrittely. Erottelevan, hyötykeskeisen yrityksen/palvelun/tuotteen viestin luominen.

Web 3: Verkkosivusto
Alustus: Verkkosivuston rakentamisen tärkeimmät asiat: Avainsanat ja hakukoneoptimointi.

Workshop: Osallistuja suunnittelee oman verkkosivustonsa avainsanat ja sen, miten hakukoneoptimointi huomioidaan verkkosivustolla.

Web 4: Verkkosivusto
Alustus: Verkkosivuston rakenne, etusivu ja palveluiden/tuotteiden ryhmittely kohderyhmälähtöisesti.

Workshop: Osallistuja suunnittelee oman verkkosivustonsa rakenteen ja palveluiden/tuotteiden ryhmittelyn.

Web 5: Sähköpostimarkkinointi
Alustus: Sähköpostimarkkinoinnin perusteiden kertaus.

Workshop: Maksuttoman sähköpostimarkkinointitilin avaaminen. Käytännön ja toimintojen harjoittelu (viestien luominen, rekistereiden lisääminen, lähettäminen, seuranta).

Web 6: Sosiaalisessa mediassa toimiminen
Alustus: Eri sosiaalisten medioiden profiilien ominaispiirteet.

Workshop: Päivitetään omat profiilit. Tutustutaan toisten profiileihin, otetaan oman alan mielenkiintoiset profiilit seurantaan, samalla verkostoitumisharjoitus. Postauksen tekeminen ja kommentointi.

Web 7: Sisällöntuottaminen digitaaliseen mediaan
Alustus: Tekoälyn hyödyntäminen sisällön tuotannossa eri formaatteihin. Blogit, podcastit, videot, some, Canva, kuvapankit.

Workshop: Tekoälyn avulla luodaan sisältösuunnitelma valittuun formaattiin.

Web 8: Myyminen ja budjetointi
Alustus: Markkinointi osana liiketoiminnan kokonaissuunnittelua.

Workshop: Osallistuja tekee kassavirtalaskelman.

Web 9: Markkinoinnin lainsäädäntö
Alustus: Markkinointilainsäädännön tärkeimmät aiheet.

Workshop: Tehdään tai päivitetään yrityksen tietosuojaseloste.

Web 10: Seurannan ja sisällöntuotannon työkalut
Alustus: Yhteenveto tärkeimmistä työkaluista (Google Analytics, vuosikello ja sisältökalenteri).

Workshop: Analyticsin yhdistäminen omaan verkkosivustoon, luodaan oma sisältökalenteri.

Hakeminen ja koulutukset kevät 2024

Koulutusaika 14.5.-13.6.2024. Haku päättyy 28.4.2024. Koulutustunnus 717583.

Kysy lisää

On tärkeää, että tiedät, kuinka saat omat tuotteesi ja palvelusi verkossa hyvin esille niin, että tulevat asiakkaasi varmasti löytävät ne. Koulutus auttaa sinua konkreettisesti ja helposti hyödyntämään digitaalisen markkinoinnin työkaluja ja hankkimaan lisää asiakkaita verkon kautta.

Pääkouluttaja

Lena Halén
Puh. 040 766 1599
lena.halen@valmennusmajakka.fi

ASIANTUNTEVAA OHJAUSTA

On hyvä, että koulutuspäivinä voimme osallistua kuuntelemisen sijasta myös
tekemiseen, esim. vertailemalla yrityksien verkkosivuja ja miettimällä
mainoslauseita omille yrityksillemme. Suosittelen koulutusta!

Valmennusmajakka auttaa ihmisiä ja yrityksiä menestymään.

Ota yhteyttä

Puh. 050 555 3351

tiedustelut@valmennusmajakka.fi

Palvelemme arkisin klo 9-16